Musicca Akustika Melankolika

Assalamualaikum.. bg yg bkn Islam.. Yo!

Pernah suatu hari seorg yg x brape alim (aku ckp cmni pasal dia bkn  ustaz @ ustazah) dtg kpd aku lalu berkata: Ya Zaidi. Bunyi2 alat muzik yg semakin berlaluasa menandakan hampirnya kiamat, kerana bunyi2 alat muzik merupakan tanda2 kecil kiamat. (Riwayat seorg manusia)

Keterangan: Makhluk itu menyatakan bahawa tidak baik, malah haram bermain alat2 muzik. Sebab nye aku x bpe pasti. Namun menurut kajiannya di Institut Perladangan, bermain alat2 muzik merupakan sifat syaitan. Kebenarannya masih tidak jelas.

Berdasarkan hadis dhaif di atas (mmg dhaif pon, ni bkn hadis sebenarnya), jelaslah bermain alat muzik mndatangkan keburukan. Namun ape komen beliau serta anda2 semua yg rata2 masih cetek ilmu agama (termasuk diri saya, malah saya lebih cetek ilmu agama bnding ngn anda semua), jika kami bermain muzik untuk berdakwah, mengajak rakan2 solat berjemaah, serta menghalang sahabat2 kami drpd melakukan perkara2 yg lebih melalaikan?

Entri kali ini, saya biar anda semua yg jawab. dah azan Zohor, mari kita hiaskn msjid2 dan musolla dgn solat berjemaah. Jadi, renung2 kn, dan selamat beramal.

ni bkn gitar aku

0 Response to "Musicca Akustika Melankolika"

Catat Ulasan

Yg nk kne pukul